Autor: Zoran Strika - strika@021.rs

Novi Sad
28.03.2018.
10:21 > 11:07
Član Vojvodina IKT Klastera i vlasnik novosadske IT kompanije Coing Nenad Milanović pisao je sedištu kompanije Continental u Hanoveru, zbog nedavne odluke Ministarstva privrede da joj se dodeli subvencija od 9,5 miliona evra za otvaranje istraživačkog centra u Novom Sadu.
  • Verko

    01.04.2018 18:11
    Elektronika ne softver
    Continental u Novom Sadu se bavi razvojem elektronike za autoindustriju, a ne softvera. Pretežno zapošljavaju inženjere elektronike za programiranje mikrokontrolera. To je oblast koja je dijametralno suprotna onome čime se bave kompanije koje protestuju. Inženjera elektronike u Srbiji ima veoma malo, i ako ih ima vrlo teško nalaze posao. Odlaze u inostranstvo ili menjaju struku. Pogledajte oglase koje raspisuje ova kompanija. Njima ne trebaju C#, Java i web programeri, već inženjeri koji znaju da čitaju el. šeme, da koriste mernu tehniku i poznaju mikrokontrolere i hardver.
  • Donator

    01.04.2018 12:26
    Subvencija
    Subvencije su dobra stvar koja je kod nas lose primenjena. Madjarska vlada subvencionise madjarske seljake u Vojvodini bespovratnim sredstvima...ali uz sledece uslove: Da ne napustaju Srbiju 5-10 godina i Da prodaju svoje proizvode madjarskim firmama u Srbiji. Oni imaju interes da jacaju svoju dijasporu kroz ove mere. Tako trebamo i mi: odrefiti minimalnu platu, minimalan broj godina koliko moraju da posluju, obavzan broj ljudi koliko moraju da zaposle, porez na dobiti da se placa kod nas, sirovine da vuku odavde...
  • Zoks

    30.03.2018 16:21
    Logika
    Rezultat subvencije je jasan.Continental uzme subvenciju i ne može da povuče taj tip kadra sa biroa, jer ga tamo nema.Povlači ga iz konkurtetnih firmi jer ih tamo ima.Ubaja dve muve sa tuđim parama.A firme koje su redovno plaćala porez ulagala u obuku, razvoj kadra- gube kadar jer ne mogu da konkurišu nekom koji ulaže tuđ kapital (tj.kapital firmi koji su uredno plaćali dadžbine državi koja ih sa njihovim parama zatvara).
  • ns ja

    30.03.2018 14:16
    Oduševljen komentarima: : )))
    i predstavnika kapitala - Neko iz mase, predstavnika radnika -Neko od programera i mnogih drugih, to je kvalitetan brainstorming!!! Bravo, sad vidite da je od neprocenjive vrednosti dolazak trećeg na scenu!! Da učaureni status kvo problemi budu razmrdani, pa ili ćemo opstati ili ćemo propasti!!!
    Pozdravljam i podržavam takođe i legalizovanu privatizaciju FTN smerova i nastanak novosadskog IT sektora iz istih, i opet pozdravljam i dolazak i nepravedno subvencionisanje stranog giganta!!! Bravo, odlično!! Te pare su, čije god da su- došle i biće date nekim ljudima u NS, ne brinite, neće one biti izgubljene kroz outsourcing - to samo kukaju vlasnici IT FARMI, svih veličina i dimenzija, koji 99% ama identično isto to i sami rade - pa vidite ipak imamo pare u IT-ju!!!
    IT farmeri, porazmislite o boljoj prehrani vašeg "blaga" i ne kukajte, jer ako dođe do "lustracije" - znajte da nema nevinih bogataša u kapitalizmu i da je svako nešto od nekoga nepravedno uzeo u svojim prapočecima, BEZ IZUZETAKA!
    A FTN nije mali, pa neka isti model "besprizorno" multipliciraju koliko god je to potrebno, a da se dobije zadovoljavajući broj stručnjaka - e upravo fingiranog profila za nezajažljive IT kompanije - i da nam deca rade i budu gospoda, a vi gazde posle vozite i džipove - ko vam brani ?
    Zlatna maksima za novonastali problem:
    "Predstvanici kapitala - ne budite halavi, programeri - budite halavi!!!" :))
  • ns ja

    30.03.2018 14:07
    Oduševljen sam komentarima:
    i predstavnika kapitala - Neko iz mase, predstavnika radnika -Neko od programera i mnogih drugih, to je kvalitetan brainstorming!!! Bravo, sad vidite da je od neprocenjive vrednosti dolazak trećeg na scenu!! Da učaureni status kvo problemi budu razmrdani, pa ili ćemo opstati ili ćemo propasti!!!
    Pozdravljam i podržavam takođe i legalizovanu privatizaciju FTN smerova i nastanak novosadskog IT sektora iz istih, i opet pozdravljam i dolazak i nepravedno subvencionisanje stranog giganta!!! Bravo, odlično!! Te pare su, čije god da su- došle i biće date nekim ljudima u NS, ne brinite, neće one biti izgubljene kroz outsourcing - to samo kukaju vlasnici IT FARMI, svih veličina i dimenzija, koji 99% ama identično isto to i sami rade - pa vidite ipak imamo pare u IT-ju!!!
    IT farmeri, porazmislite o boljoj prehrani vašeg "blaga" i ne kukajte, jer ako dođe do "lustracije" - znajte da nema nevinih bogataša u kapitalizmu i da je svako nešto od nekoga nepravedno uzeo u svojim prapočecima, BEZ IZUZETAKA!
    A FTN nije mali, pa neka isti model "besprizorno" multipliciraju koliko god je to potrebno, a da se dobije zadovoljavajući broj stručnjaka - e upravo fingiranog profila za nezajažljive IT kompanije - i da nam deca rade i budu gospoda, a vi gazde posle vozite i džipove - ko vam brani ?
    Zlatna maksima za novonastali problem:
    "Predstvanici kapitala - ne budite halavi, programeri - budite halavi!!!" :))
  • Seljak

    30.03.2018 10:44
    @G
    Ne znam da li ste ikada živeli na selu i bavili se poljoprivredom, ali nije ni važno. Imovinu koju imam i na koju plaćam porez sam nasledio od roditelja. Odrastao sam i živim u vremenu kada niko ko pošteno radi svoj posao ne može da zaradi dovoljno novca da bi pristojno živeo a kamoli da uvećava svoju imovinu. Završio sam fakultet, nisam imao vezu da dobijem zaposlenje kad je trebalo, sad imam 50 godina i ne želi niko ni da me zaposli. Bavim se ratarstvom, povrtarstvom pomalo i stočarstvom, Nismo gladni, ali kad sam rekao da bedno živimo mislio sam da pored osnovne egzistencije ne možemo ništa sebi da obezbedimo. Većina ljudi živi tako u selima u Vojvodini, malo je ljudi koji imaju velika imanja i koji žive dobro. Tome svedoče i naša napuštena sela, niko od dobrog ne bi bežao.
  • Seljak

    30.03.2018 10:33
    @Pokajnik
    Ne kažem da ne treba subvencionistai velike kompanije, ali treba ipak napraviti neki balans. Za Continental19000 evra za godinu dana, a za selkjaka 4000 dinara po hektaru. Zašto po toj logici ne bi dobio neki trgovinski lanac subvenciju pa da prodavac ima platu 50000 dinara umesto 25000, ili već neka druga kompanija.
  • Loliška

    29.03.2018 20:23
    Hihi
    Zanimljivo je koji ljudi (nadasve definisani firmama koje vode i doprinosima i licencama koje ne plaćaju), su se oglasili :)
    Svaka čast za hrabrost, though!
  • Neko iz mase

    29.03.2018 15:57
    @G
    Ides pretpostavkom da su te pare bas da bi se ispunila norma da se ne zaposljavaju na crno.
    A za sta ce Continental da iskoristi? Mozda ce oni svoje pare da iskoriste za plate, a ove pare da kupe ili iznajme prostor u Aleksandar zgradi.

    Ne treba spekulisati, vec baratati cinjenicama.
    A cinjenica je da je jedna firma dobila subvencije, dok druge nisu, znaci neravnopravnost. Slag na tortu sto je to strana firma. Da su im dali subvenciju za povlacenje ljudi sa biroa bio bih manje kivan, ali voleo bih i ja te uslove.
    Mi smo vecinu nasih programera zaposlili kao juniore i tu su mnogi i preko 5 godina. Pomazemo ovu granu, edukujemo ljude, pruzamo im sansu. Od drzave smo dobili subvenciju za dva radnika u vidu pomoci od oko 1.000 evra po zaposlenom za celu godinu, jer smo ih povukli sa biroa i oni nisu iz te struke, a potencijal su.

    Vratite se na temu. Zasto Continentalu subvencija, isti efekat bi se postigao i da su subvencije dali drugim firmama? Ali bi nastao metez i borba za programerima, medjusobna. Ovako samo Continental krade ljudi. Samo da komsiji crkne krava.
  • Neko od programera

    29.03.2018 15:55
    @Neko iz mase
    "Prilicno si plitak i sebican, gledajuci samo svoje dupe..."
    "A to sto mislis da samo prelaskom u Continental moze da se dobije veca plata, to govori da si prosecan i da nisi proaktivan i da ne umes na drugi nacin da zasluzis vise"
    "Opste je poznata razmazenost programera, bez uvrede."

    A posle: "Kako neko sa nepostovanjem kaze, spojili programera i klijenta i uzeli pare...".

    Nisam pimetio da Vi sa postovanjem gledate na programere.

    Da zavrsim ovu polemiku (barem sa moje strane). Slazem se sa vama da nije u redu subvencionisati radna mesta u Continentalu ali nije u redu da zbog pogresnih poteza drzave Vi budete kivni na programere sto zele da promene posao. Kao sto Vi birate radnike po svojim kriterijumima (verujem, gledajuci iskljucivo svoje interese) tako i radnici mogu da biraju firme u kojim im najvise odgovara da rade.

    "Zelim ti da otvoris firmu. :)" - hvala, iako je bilo sarkasticno :).
  • G

    29.03.2018 14:53
    @Seljak - i ja plaćam porez na imovinu državi višestruko više od vas, i ja plaćam PDV na svu robu koju kupujem kao i svi ostali građani, i ja plaćam registraciju za sva vozila niko mi ne daje ništa od toga besplatno niti to iko ikome daje, a ne dobijam nikakve subvencije. Niste jedini koji plaćate porez gospodine. Druga je priča što mislite da na otvorenom tržištu može da se živi kao Rokfeler od 4 hektara, a ako zaista živite bedno to je zato što ste nesposobni i lenji, umesto da radite isplativije kulture kad već nemate puno zemlje vi radite pšenicu. Predlažem da usitnite to još više, zapad je glup što ukrupnjava svoje kompanije, vi ste pametni.
    @Neko iz mase - te firme gospodine koje traže subvenciju države da bi ispunile svoju ZAKONSKU OBAVEZU da radnika ne plaćaju na crno, ne da ne treba da dobiju subvenciju već treba da budu zatvorene i da se odgovornima u njima sudi za privredni kriminal. Ali naravno to vas ne interesuje, vas interesuje samo da nešto uzmete a da istovremeno postupate protivzakonito.
  • Neko iz mase

    29.03.2018 13:49
    @Neko od programera
    Rekao sam koji je problem rada na sopstevnom proizvodu. Nekako moraju da se stvore pare i rade dosadni poslovi. Programerova volja gde ce da ide. Branio sam firme, nekako moraju da zarade da bi krenule tim putem.

    Razmazenost je nesto sto bi trebao uporediti sa drugim strukama. Ali takvo je trziste, mogu programeri da menjaju firme samo zato sto im je drugde giros blizi ili dobra picerija. Ali ako razmislimo o tome, uvek ce biti neki problem. Nije to zabava, vec rad. Novonastala situacija diktira i svi su malo previse opusteni. Ali ima vec onih koji su otisli u Continental, pa se vratili u svoje firme, nije tamo trava zelenija. Polako.

    Prica o otvaranju firme je samo odgovor na ono "on ima dzip". Kad neko uspe, svi pricaju svasta i kako je njemu lako, ali na putu do uspeha niko tu nije bio i samo je trazio svoje. Ko zeli moze da otvori, posto tom recenicom nipodistava posao vlasnika firme u kojoj radi. Lako je posle bitke biti general i pametovati. Svi zele deo firme, ali kad je firma uspesna. A proaktivno da rade i pospesuju rast firme, to bi samo za pare.

    Za podrsku za otvaranje ne znam. Nismo dosli dotle. Ali za kradju radnika znam i to jeste pogresno. Opet nesto sto ne shvata neko iz pozicije programera. Vi ste tu najbitniji, zato i imate najvece plate. Uvek se potpisuju ugovori koji sprecavaju takve situacije, tj penalizuju iste. Ne daj Boze kradja klijenta. Kako neko sa nepostovanjem kaze, spojili programera i klijenta i uzeli pare. :) Zelim ti da otvoris firmu. :)
  • Neko iz mase

    29.03.2018 13:39
    @Neko od programera
    Nisam rekao da treba student da bude zahvalan do kraja zivota, ne znam gde si izvukao taj zakaljucak. Problem je sto taj student (sada vec programer) ide u Continental koji, kako si i sam rekao, daje 500 evra vecu platu, a gle to i jeste poenta ovih komentara. 500 evra koje je drzava njima dala. To je cela problematika. Nije drzava pomogla zaposljavanje tog studenta, vec je pomogla jednom gigantu da posle otmu tog programera. Ne da je Continental dosao i odjednom nudi 500 evra vece plate, to bih se slozio da je trziste. Drzava je njima pomogla da daju vece plate, iako verujem da oni to mogu bez problema.

    Ovo si dobro rekao, dobar programer nije i dobar biznismen. Zapravo retko je i dobar biznismen. Iz tog razloga bas i ne treba da se bavi time ko koliki profit ima i kako stvari stoje. Ja sam se upecao pa poceo da objasnjavam, nesto sto neko ko nije biznismen i nije u toj poziciji ne moze da razume. Mozda bi mogao da jeste u poziciji, ne omalovazavam.
    Zato ova tema i jeste za vlasnike firmi, a ne za programere. Continental kao entitet nije programer vec firma i utice na firme.

    Firma ima od vise od 40 zaposlenih. Male firme sa ne tako velikim profitom su bas najvise pogodjene. 10 najjacih mogu lako da podignu plate za 200 ili 500 evra, manje firme ne mogu. I ne, nije lako voditi firmu, da se ne varamo. Zato se i javio predstavnik manje firme, jer na njega to najvise utice.

    Vecina programera misli da je iznadprosecna, a problem je sto drugih nema.
  • Neko od programera

    29.03.2018 11:58
    @Neko iz mase
    Au, koji si ti demagog. Majstor da cinjenice koje ti ne idu u prilog ipak okrenes u svoju korist.

    Kazi mi samo koliko dugo student treba da odradjuje to sto su ga primili kad nije znao nista?
    Bas bi bilo zgodno kad bi se osecao duzan dok ne umre, a?

    Naravno da je poenta veca plata. Nisam ja iz Markovog komentara primetio da je on kivan na neciji uspeh, nego na alavost, i to isprovociran tvojim prozivanjem. Continental ljudima daje i 500 evra vece plate, i stvarno je bedno predstavljati ljude koji umeju da cene svoju strucnost, kao nezahvalne, alave, preletacevice. To vise govori o tebi nego o njima.

    Dobar programer ne mora da bude dobar biznismen, zasto non stop potenciras na tome da treba da pokusa sam da vodi biznis?
    Ako ne ume da vodi biznis, znaci ne treba da bude placen ni kao programer?

    Pokusavas da predstavis kako je mnogo tesko voditi biznis i kako su ogromni troskovi, i iz toga mogu da zakljucim da vodis firmu od max 10 ljudi koje placas preko agencije. I zanimljivo je da se takvi najvise bune. A takvi su najmanje pogodjeni tim sto je kontinental dosao. RTRK se nije oglasio ni jednom a oni su najvise na udaru. Ubijes me ako ti nisi napisao i ovo pismo Kontinentalovom predstavnistvu.

    A da su to ipsod prosecni programeri koji odlaze, ne bi te bilo briga i ne bi tupio ovde po komentarima.



  • Neko od programera

    29.03.2018 11:15
    @Neko iz mase
    "Da li si voljan da radis bez plate godinu dana?" - da li je to jedini poslovni model ukoliko se radi na sopstvenom proizvodu? Da li npr. masinski inzenjer u Bosch-u koji radi u R&D-u ne dobija platu ako proizvod/inovacija ne uspe? Uveren sam da je izuzetno tesko domacim kompanijama da ulazu znacajan novac i vreme u razvoj sopstvenog proizvoda i da se bore na inostranom trzistu ali ne treba zato svaljivati krivicu na programere ukoliko zele da rade na necem boljem.

    "Opste je poznata razmazenost programera, bez uvrede." - verujem da ima kolega koje imaju previsoko misljenje o sebi samo zato sto rade u industriji koje je trenutno trazena i profitabilna. Ali to ne znaci da je svako ko zeli da menja projekte (a ponekad zbog toga i firme) razmazen. Smatram da je to jedan od nacina da se covek usavrsava i da dugorocno sebi obezbedi vece sanse za posao. Jednostavno ne zele svi da imaju svoju firmu i da napreduju u tom pravcu.

    "...svako ima izbor da otvori firmu..." - ovo je samo malo lepsi nacin da se kaze "ako ti ne odgovara, mozes slobodno da ides". Klasican mentalitet srpskih privatnika, bez uvrede. Interesantno je da iako poneki IT poslodavci zvanicno podrzavaju svoje radnike da promene posao ili osnuju svoju firmu, situacija se menja onog trenutka kada neki radnik zaista pokusa to da sprevede u delo. Onda je nelojalan, halav, razmazen... Jos ako, ne daj Boze, zaposli u svojoj firmi nekog od bivsih kolega onda pocinje bespostedna borba.
  • Neko iz mase

    29.03.2018 09:14
    @Neko od programera
    Nastavak.
    Odatle dolazimo da neko mora finansirati taj proizvod. Nekako eto srpske firme ne dobijaju subvencije za takve stvari. A to cime se finansira, mora i da se zaradi.
    Svi mi znamo sta treba, ali nije to stepenik da se zakoraci. I veruj mi, ni vlasnici outsourcing firmi ne bi voleli da moraju da trpe svakakve klijente, ali taj put do uspesnog proizvoda je ipak tezi.
    - To sto kazes da programer radi za 50% profita, tj cifre koju ga firma naplati - svako ima izbor da otvori firmu, nadje klijenta, bori se da obezbedi svom radniku posao, plati prazan hod kad nema posla za njega, godisnji, bolovanje, praznike,...jednostavno da brine o njemu. A u toj borbi on ne moze i da programira, pa je i njegova plata sadrzana u toj fakturi prema strancima, a tu je i kancelarija, knjigovodja, oprema, troskovi, porezi, nameti, razna cimanja, penali klijenata dok se programeri koji sada idu u Continental uce da postanu programeri. Penala i kad jesu programeri a ne dobiju kaznu... Ima tu mnogo toga, ali je misao svakog da to treba da se radi za 200 evra razlike.
    Onaj Marko Jovanovic, covek se sigurno zaposlio u srpskoj firmi kao programer, a sada ide u Continental. Zasto ga oni nisu obucili. Dzip ce voziti Nemac ili Srbin, svestan je on toga i jedina je poenta njegova veca plata. A to sto ga je srpska firma primila kad nije znao nsita, kad nije doprinosio nista...sad smatra da taj njegov sef treba pola firme da mu prepise iz zahvalnosti.
    Cudne mi misli imamo. Zavid na uspehu.
  • Neko iz mase

    29.03.2018 09:07
    @Neko od programera
    Slazem se sa tobom u tome sto si rekao, ali imami par pitanja ciji odgovori ti govore sami da nekada ne moze drugacije.
    - Prvo, ne zaposljavaju sve firme brdo juniora i jednog seniora da pokriva. Ko je upucen zna pocetke i takvih firmi koje su za 2-3 god dosle na preko 100 zaposlenih.
    - Svaki junior je zahvalan na radu na bilo kakvom projektu, ali posle su svi projekti odjednom dosadni. Sta cemo kad bude imao 20 god iskustva, da ih saljemo u svemir? Opste je poznata razmazenost programera, bez uvrede.
    - Rad na dobrim projektima je zaista super stvar, slazem se. Ali da bi dosao do toga da ti stranci daju takve projekte ipak je potrebno vremena i dokazivanja, gradjenje poverenja. Cesto su takvi projekti i frustrirajuci, pa programeri onda beze na one druge. Kad dobiju takav projekat i ispuni im se to profesionalno napredovanje, onda nastane problem plata. Pa kad dobiju platu, onda je problem projekat. I tako u krug. Svestan si svojih kolega sigurno.
    - U Continentalu se radi isto kao i u svakoj drugoj firmi, na nekom projektu i proizvodu. I kad se radi outsourcing, opet je to rad na nekom proizvodu, bio zanimljiv ili ne. Ne presipate kod sa jednog ekrana na drugi. :)
    - Ono sto se bas slazem je plasiranje sopstvenog proizvoda, a tu stoji pitanje: Da li si voljan da radis bez plate godinu dana? Dobices procenat proizvoda, ali ti niko ne garantuje da ce isti uspeti. Nisi. Spasti sa 2k evra na 0 i raditi na necemu sto ce mozda uspeti, to nijedan programer ne zeli.
  • Neko od programera

    29.03.2018 00:07
    @Neko iz mase
    Verujem da vecini radnika nije problem da vlasnik uspesne kompanije vozi dzip niti da kompanija ostvari znacan profit na njihovom radu. Takodje smatram da dobar programer nece olako promeniti posao zbog 10-20% vece plate.
    Po mom misljenju problem je sto novosadske firme uglavnom baziraju svoje poslovanje na outsorcing-u i to, uglavnom, na vrlo prosecnim projektima. Radnici se osecaju kao puka iznajmljena radna snaga kojoj se trenutno udovoljava na razne nacine samo zato sto je to trenutno isplativo. Pitanje je koliko ce to potrajati...
    Verujem da bi vecini developera znacilo da rade na kompleksnijim projektima i u bolje izbalansiranim timovima (vise senior developera i softver arhitekti) ali to je ocigledno preskupo za nase firme. Isplativije je zaposliti gomilu juniora (i iznajmiti ih po ceni seniora) i jednog seniora koji ce da cisti za njima.
    Dodatan problem je sto menadzment cesto nema dovoljno znanja i iskustva da obezbedi kontinuiran razvoj svojih radnika koji bi pratio rast firme (sve se svodi na pricu o proaktivnoati). Jednom iznajmljen, radnik postaje project manager / developer / QA / CS i, pre ili kasnije, ce se zapitati da li kompanija zaista zasluzuje da uzme bar 50% profita samo zato sto ga je povezala za klijentom. A onda i 100 evra razlike u plati pocinje da dobija na znacaju...
  • Marko

    28.03.2018 23:49
    Moj do mojega
    IKT klaster Vojvodine treba ugasiti. Ljigavci obični, prodaju muda za bubrege. Ništa pametno ne rade, osim što glume drmosere. Na čelu milim im direktorom... Treba malo da se preispita rad ovog udruženja koji se inače finansira i iz pokrajinskog fonda
  • Programer

    28.03.2018 23:34
    I sta smo zakljucili
    Evo sazetka:
    - Botovi su poceli da se potpisuju licnim imenima.(ja ocigledno nisam bot :)
    - Dobro je sto je dosao kontinental jer su skocile plate i onima koji nisu presli u kontinental, a pogotovo onima u TTTech-u.
    - Drzavi je u interesu da dodje firma koja, placa doprinose na celokupnu platu, moze da obezbedi posao i za 10 000 ljudi svih profila, moze studentima da obezbedi laboratorije i strucne prakse i diplomske radove, ima svoj proizvod koji ce se razvijati u Srbiji.
    - Dobro je za zaposlene jer, izmedju ostalog, sad mogu u rezimeu da navedu da su radili za Continental.
    - Subvencije nisu dovoljno vellike da bi se zbog toga ugasila bilo koja firma.
    - Kontinental ne bi dosao da nije bilo subvencija - ovo je kljucna informacija.
  • Vladislav

    28.03.2018 22:07
    Nedostatak kadrova
    Vidim da je ova vest o subvencijama digla dosta prasine u novosadskom IT svetu i meni kao programeru sa cetiri godina iskustva je zanimljivo da citam sta se sve nalazi ispod. Sigurno je porazavajuce za jedan RT-RK da toliko godina iskustva predje odjednom u novu kompaniju, ali pretpostavljam da postoje dobri razlozi zasto je tako. Voleo bih da se u istoj meri raspravlja i o nacinu kako da se resi nedostatak kadrova. Da li ima smisla kako to radi jedna velika novosadska programerska firma (necu je imenovati, nazovimo je recimo Desni9). Redovno uzima ljudima po 500 evra za kurs koji traje dva meseca, promene cetiri pet razlicitih predavaca u toku tog jednog zbrzanog kursa i na kraju daju finalni zadatak koji resi jedna osoba od njih dvadesetak polaznika (sto je uslov za intervju) koju na kraju ni ne zaposle. Posto su to ljudi koji uglavnom nisu iz struke, pre toga im uzmu jos 200 evra na kracem kursu koji je kao neka osnova programiranja. Taj kurs ima vise smerova po vise desetina polaznika i to tako unazad traje vec godinama, siguran sam da svako od vas ko cita ovaj komentar zna nekoga ko je isao na taj kurs. Dobar biznis, nema sta..
  • Borivoje

    28.03.2018 22:05
    O čemu se ovde radi
    Ne mislim da glorifikujem novosadske softverske firme koje dobro posluju jer poslove uzimaju na globalnom tržištu po njihovim cenama, a programere plaćaju vrhunski po našim kriterijumima, uz vrlo pristojnu zaradu. Niko od njih ne pravi proizvode sa kojima bi se pojavio na svetskom tržištu, jer za takvu kampanju treba mnogo toga. No, one uspešno posluju na radost mnogih programera i velika je potražnja za onima koji su u stanju da ozbiljno rade, pa i perspektivnim juniorima sa E2 i SIT-a. Problem sa Kontinentalom je što je protekcionistička firma koja je uzdrmala HR programersko tržište sa ogromnim novcem koji im je poklonila država. Na taj način su pokupili vrhunski programerski kadar u gradu, koji je i inače u manjku i tako poljuljali poslovanje brojnih IT kompanija. Svrha ove prijave Kontinentalu je da ih upozori da ne urade ono što je kod nas običaj sa subvencijama: ja tebi 10 nečega, a ti meni vratiš 2-5 nečega i svi zadovoljni. A to je klasična pljačka u koju smo svi ubeđeni da se radi.
  • Tuga

    28.03.2018 21:31
    @dijasporac
    Ajde se malo drži dijaspore. Stav da samo firme koje su nabrojao valjaju je jednako neispravan kao i stav onih koji tvrde da samo RTRK i DMS valjaju. Činjenica je da se država umešala u sektor koji je funkcionisao i bez nje. Već prave čuda kroz Energosoft i ovo jako sumnjiv porez koji je teško objasniti. Što to nije urađeno u Nišu? Tamo čak ima i aerodrom.
  • Neko iz mase

    28.03.2018 20:41
    @Marko Jovanovic
    Ocigledno ne citas izmedju redova. Pametovanje sta je bolje imajuci u vidu samo DMS i RT-RK je ipak uzak pogled. Postoji mnogo firmi u NS koje zaposljavaju programere i trude se da opstanu. Nude dobre uslove i plate koliko mogu da se protegnu.
    Dzip, pa dzip. Razmisli pa pricaj. Da imas 50 programera zaposlenih, ne mislis da zasluzujes platu kojom bi mogao priustiti dzip? Ili ipak mislis kao neki dole kako te sef izrabljuje i kako ti jadan nista tu ne mozes, pa se pojavio Continental zastitnik programera. Ne svidha to se, menjas firmu. Mislis da je nepravedno sto sef ima dzip, pa ti otvori firmu i onda sudi i reci ko sta zasluzuje. E onda ti i ja mozemo da porazgovaramo, do tada sam za tebe Neko iz mase :).
    Bas iz nerazumevanja i nesagledavanja sire slike, pogleda iz jedne tacke, govori mi da si samo programer. A to sto mislis da samo prelaskom u Continental moze da se dobije veca plata, to govori da si prosecan i da nisi proaktivan i da ne umes na drugi nacin da zasluzis vise.
    Neko rece izrabljivaci ovde. Pa i u Nemackoj firma naplati 120 EUR sat, a programer bruto ni trecinu ne dobije. Niko ovde nikog ne tera da radi, za programere ima posla svaki mesec da menjaju firmu.
    Zapitaj se koliko su pogresna ocekivanja tek svrsenog studenta da za 5 god dostigne platu od recimo 2+k evra, vecini je to i vrhunac, jer nisu svi izvrsni. Ajde malo realnosti, treba prodati vase znanje i umece, pogotovo prosecno, platiti bolovanje, godisnje, praznike, bonuse, kupiti opremu,...racunaj sam.
  • dijasporac

    28.03.2018 20:32
    @jes
    Imaju oko 300 zaposlenih , lako je proveriti na APR-u. I slican promet kao razvikani Shneider-DMS (oni sa oko 800 zaposlenih i ko zna koliko studenata koji arbajtuju za dzaba da bi se gazde ovajdile). E sad neka se neko od silnih "programera" koji ovde komentarisu situaciju u IT-ju zapita sto ti ljudi koji sede na Novom Beogradu imaju dva puta vecu platu u proseku od novosadskih programera? Zato sto rade u svestkoj kompaniji, zato sto su to najbolji studenti srpskih racunarskih fakulteta, zato sto drzava daje donacije Microsoftu? Ili jednostavno zato sto menadzment srpskog Microsofta ne zeli da izgubi prave programere malim platama?
  • Pokajnik

    28.03.2018 20:00
    @Seljak
    Izvini za optuzbu. Argument ti je na mestu. Ocigledno i jesi ceo dan bio odsutan.
    Nije sporno da poljoprivredu treba mnogo vise subvencionisati. Ali to ne znaci da ne treba subvencionisati velike kompanije koje imaju sta da pruze zauzvrat.
    Vlada raspolaze sa milijardama evra,10 miliona je smesna cifra sa te tacke.
  • Seljak

    28.03.2018 19:41
    @ E stvarno
    Udji ti u njivu posle ovolikog snega i kise. Ako sam seljak nisam nepismen i glup. I mi seljaci idemo u skolu.
  • @Marko Jovanovic

    28.03.2018 18:47
    Ako te samo zanimaju dzipovi i letovanja/zimovanja a ne i to odakle Continental-u za vece plate (tj. ne zanima te odakle dolaze/od koga se uzimaju pare dokle god je tebi dobro), sta ces u IT industriji?!
    Sto se ne bacis u kriminal i/ili politiku, tu tih 1500-2000e mozes da "zaradis" za par sati.
  • @jes

    28.03.2018 18:43
    Oko/preko 150 su imali pre 7-8 godina, pre 4-5 su imali oko 200, sad imaju oko 250. I definitivno im je prosecna starost oko/preko 30 godina
  • Nikola

    28.03.2018 18:38
    Bas volim. Tako vam i treba. Svi vi glasate za SNS pa eto vam sad.
  • jes

    28.03.2018 18:29
    tesko je lagati
    Kad imas internet za cas proveris cinjenice. Sa Microsoftovog sajta:

    Microsoft u Srbiji počeo je sa radom 2002. godine. Te godine su predstavnici Vlade Republike Srbije potpisali sporazum o strateškoj saradnji u oblasti IT-ja sa Bilom Gejtsom. Svesni da je smanjenje stope piraterije jedan od preduslova ulaska Srbije u Evropsku Uniju, lokalna kancelarija posvetila se kontinuiranom radu na legalizaciji softvera u Srbiji i borbi protiv piraterije. U septembru 2005. godine, Microsoft je otvorio svoj razvojni centar u Beogradu. Danas, razvojni centar zapošljava više od 150 IT stručnjaka iz čitave Srbije, od kojih su svi obrazovani u Srbiji. Prosečna starost tima je 28 godina. Zahvaljujući kompaniji Microsoft, svi oni su ostali u Srbiji. Svi Microsoft projekti razvijeni u Srbiji su priznati od strane kompanije Microsoft i miliona korisnika na globalnom nivou, što dodatno promoviše Srbiju i ucrtava je kao stratešku tačnu na tehnološkoj mapi sveta.
  • @Milos

    28.03.2018 18:16
    @Plan
    Super ti je plan.
    Jedini problem je sto je Novi Sad malo mesto. Ma Srbija je mala. Posle takve malverzacije oprosti se od karijere programera. Doduse, mozes u stolare, molere, keramicare, vodoinstalatere...
  • Marko Jovanovic

    28.03.2018 18:11
    @neko iz mase
    "Prilicno si plitak i sebican, gledajuci samo svoje dupe i nisi shvatio poentu pitanja: Zasto Continentalu? Zasto ne bas firmi u kojoj si vec radio i koja bi ti dala par stotina evra vise?"
    Zato sto domace firme(DMS, RTRK, ...) vec odavno izvlace pare od drzave. I onda se sastanu i dogovore se da ne povecavaju plate. Pokusali su oni da uvuku i Kontinental u tu igru ali su ih nemci odjebali. Zato i jeste ovolika frka.

    "Jer si halav, jedan od tih koji se prodaje za par stotina evra, gradi karijeru preletanjem, verovatno si prosecan ili ispodprosecan programer. Umisljeni programer, koji se ne bi usudio sam da otvori firmu"

    Oh, sta reci na ovo. Ponestalo argumenata pa primenjujemo taktiku "argumentum ad hominem"? Nivo pokvarenosti izrazen kroz ovaj komentar je nemerljiv.

    Je li merilo dobrog programera, sposobnost da vodi bizis ili sposobnost da programira?

    Je li u pitanju halavost? Ili je po sredi ipak, sto umemo da razmisljamo. Kako bi bilo divno imati pametne ljude, koji ne kontaju sta se oko njih desava. Koji samo cute i rade. Al ne moze da ti ne zapadne za oko novi dzip, slike sa letovanja , zimovanja, iz lova i ko zna odakle vec. I onda sednes pa malo razmislis. Ko je ovde alav?

    Bas se pitam, da li bi smeo iza svog komentara da stanes imenom i prezimenom?
  • Janos

    28.03.2018 17:55
    @mmm
    Ne bi im falilo znanja, da su placali ljude. Tek je Jugoimport i vojna industrija imala sjajne ideje. Drzava, placa minimalac, mi ti uzmemo pasos, bia te cuva, a ti juris rokove od novembra do maja, jer se budzet zna tek od decembra. Ostatak godine trunes. Onda te spakuju sa proizvodom i posalju nekim arapima bez lubrikanta. Kada se vratis, dodju ti strane dnevnice. Mozda je zato. Proveri ti to.
  • @Nema googla

    28.03.2018 17:52
    Nema Applea
    Oko 250
  • Millos

    28.03.2018 17:47
    Plan
    Dosta kuknjave. Evo konkretan plan:
    Ukratko:
    1. Zaposlite se kod Kontinentala.
    2. Primite dve tri plate i neka vas otpuste.
    3. Pare zadrzite.
    4. Neka kontinental u nemackoj vidi da nema leba od novog sada i neka gasi firmu
    Sire:
    Nemate veze sa strukom:
    1. Otvorite linkedin. Nadjite zaposlenog u kontentalu. Prekopirajte sadrzaj u svoj nalog.
    2. Od istog sadrzaja napravite CV i snimite u pdf
    3. U radno iskustvu su jedna ili dve it firme. Povezite se sa nekim iz te firme preko linkedina.
    4. diploma se ne trazi, ali kupite ili sami falsifikujte jednu. Ne proverava se nigde.
    5. Preporuka se ne trazi. Moze isto da se falsifikuje.
    6. Posaljite CV ako vas ne zovu na office@continental.rs
    7. Izadjite na razgovor za posao. Mozete da odete onako. Mozete da se spremita malo. Imaju uputstva na internetu. Uzmete casove. Isplati se za dve tri plate.
    8. Ako vas prime, nemote da se trudite da ne bi propao plan.
    Imate iskustva:
    1. Dogovorite se sa trenutnom firmom da radite preko agencije. i kazete im ostatak plana
    2. Odete na razgovor i prime vas.
    3. Dremate odmarate na poslu dve tri meseca, koliko izdrze rumuni. Ili se trudite samo kada su rumuni u sobi. Kod kuce radite za prvu firmu.
    4. kada vas izbaci kontinental, vratite se u prethodnu kancelariju i kupite novi auto od razlike para.
    Ne treba nista za savet. Eventualno mozete da odete do neke grobljanske ili stadionske kafane, da malo pricate sa robijasima o poslovnim idejama.
  • /

    28.03.2018 17:42
    /
    cek, zasto cekate da vas plati kontinental ili snajder?
    ko zna koliko puta ste se ovde hvalili da zaradjujete jos i vise frilensirajuci preko interneta

    ili to onaj aj ti patent po firmama
  • Dejan

    28.03.2018 17:16
    Kljuc raspleta situacije je na FTN-u, to je jedina baza koja moze zaista da popuni potraznju Continentala za radnom snagom.Da li ce uspeti da preuzmu uzde od trenutno najaktivnijih firmi na FTN-u, zavisi od toga da li ce im drzava dopustiti da otmu od otimaca.Videcemo...
  • @Nema googla

    28.03.2018 17:13
    Bilo 10 ili 10.000, nece dobiti subvencije jer nisu u talu sa bracom i partijom
  • Mare

    28.03.2018 16:44
    Ukinuti subvencije, samnjiti poreze tacka!
  • dijasporac

    28.03.2018 16:38
    Da li su se pobunile jedine valjane IT firme koje rade u Srbiji, Nordeus, Microsoft, Oracle ili Comtrade? Nisu? Pobunila se samo ova novosadska boranija koja zaradjuje na razlici u plati izmedju onoga sto dobijaju za jednog developera i onoga sto mu daju na ruke. I onda oni formiraju vojvodjanski claster, lihvarcine, claster nezasitih preprodavaca tudjeg rada. Sine, i onda mi nije jasno zasto uopste neko ko bilo sta ume da radi ostaje u toj zemlji izrabljivaca. A svim ml;adim i obrazovanim samo jedna poruka, bezite odatle i ne dopustajte da vas tretiraju kao jeftinu radnu snagu, zivot je jedan i vreme brzo prolazi.
  • Shimmy

    28.03.2018 16:27
    @ "@Lemi NS"
    Sve je to lepo, ali nedovoljno precizno. Ima tu jos razlika, ne samo to sto ste naveli
    1. drzava dobije poreze za puni iznos uvecane plate, a ne na minimalac
    2. monopolisticki uticaj 2 najvece firme u NS se smanjio dolaskom trece i to inostrane!!
    3. dzentlmenski dogovor o visini plata u IT sektoru tj nepodizanju istih kao i preotimanju radnika je poprilicno poljuljan!
    4. kao sto rece neko dole, ovo ne pogadja nikog osim vlasnike firmi (samim radnicima ide na ruku)
    5. nije ovo ni prva ni poslednja "subvencija" nekoj IT firmi, pogotovo u NS, a vi koji zivite u iluziji da je ovo nesto novo i vredno da se tretira kao "vest" verovatno mislite da zivite u drzavi gde je vladavina prava!!!!
    6. ovakav vid nelojalne konkurencije je mala maca napsram toga da pojedine firme imaju pristup FTN-u
  • Neko iz mase

    28.03.2018 15:23
    @Lemi NS
    Lemi, evo dogovori molim te subvenciju sa drzavom za tebe, da mi daju 19.000 eur i ja bih te rado kao i Continental zaposlio imajuci racunicu da ti dam iste pare plus tih 19.000 da iscepkam na 3 godine da bi se ti prodao za 300 eur, jer si halav.

    Prilicno si plitak i sebican, gledajuci samo svoje dupe i nisi shvatio poentu pitanja: Zasto Continentalu? Zasto ne bas firmi u kojoj si vec radio i koja bi ti dala par stotina evra vise?

    Ali ti si zapravo jedan od tih koji se prodaje za par stotina evra, gradi karijeru preletanjem i verovatno si prosecan ili ispodprosecan programer. Umisljeni programer koji se ne bi usudio sam da otvori firmu, jer sto bi kad vlasnici zaradjuju na svakom od vas po 3-4 hiljade mesecno? Mislim, ko bi lud to radio? Al ne, i plata od 1.500 evra je mala i bas ti mislis da si od onih koji vredi 3.000 nego ne znas kako da dodjes dotle sem svojom prodajom za 200 evra.
  • Nema googla

    28.03.2018 15:22
    Nema Applea
    Koliko inzenjera radi u Microsoftu?
  • Samo spin

    28.03.2018 15:21
    @Goran NS
    Sta ce kontinental da uradi, tek cemo da vidimo. Koja je poenta da se sad insinuira ovo ili ono?
    Ako je sto inzinjera dobilo "socijalnu pomoc", nije ostalih nekoliko hiljada kojima su porasle plate. A i ta pomoc je jednokratna, mislis da ce posle godinu dana da im smanje plate?
    Da bi oteo radnika nekoj firmi, treba prvo da mu das bolje uslove. Pravo je pitanje, zasto taj radnik vec nije imao dobre uslove? Zar nije nasa IT scena tako divna i bajna?

    Ti ne znas sta znaci nelojalna konkurencija, uzmi malo pa izguglaj.
    Od 5 tacaka iz definicije IT mafija trenutno sprovodi 4.
    Peta tacka bi se mogla odnositi na kontinental. Ali "davanje poklona veće vrednosti", bi bilo npr 100 miliona. Deset miliona je za IT industriju smesna para.

    "To je je radnja trgovca usmerena protiv drugog trgovca kojom se krše kodeksi poslovnog morala, a naročito:

    - Iznošenjem neistinitih i uvredljivih tvrdnji o drugom trgovcu
    - Iznošenjem podataka o drugom trgovcu ili njegovoj robi ili usluzi, koji su usmereni na narušavanje ugleda i poslovanja tog trgovca
    - Prodajom robe sa oznakama, podacima ili oblikom, kojima se opravdano stvara zabuna kod potrošača u pogledu izvora, kvaliteta i drugih svojstava te robe
    - Sticanjem, korišćenjem i odavanjem poslovne tajne bez saglasnosti njenog imaoca, radi otežavanja njegovog položaja na tržištu
    - Obećanje, odnosno davanje poklona veće vrednosti, imovinskih ili drugih pogodnosti drugim trgovcima, kako bi se njihovom davaocu obezbedila prednost u odnosu na konkurente
  • @E moj

    28.03.2018 14:49
    Nema Google-a i Apple-a ali ima Microsoft-a koji radi ozbiljniji posao od Continental-a a ne dobija subvencije.

    A lokalna mafija ovde nije jaca od drzave, ona upravlja drzavom...
  • Mile

    28.03.2018 14:39
    Utaljivanje je pristojan posao i donosi dobru zaradu
  • Zagorka

    28.03.2018 14:33
    -
    Domace IT firme su se pobunile samo zbog toga sto moraju vise da plate programere ako zele da ih zadrze.Oni muvaju,drzavu,ne prijavljuju radnike na ceo iznos,za razliku od Kontinentala.
  • Igor

    28.03.2018 14:29
    @Student

    Kao jedan od 'pausalaca', mogu reci sledece:

    - velika vecina nas koji radimo preko agencija, smo svesni da od nasih penzija nema nista. Radicemo dok ne popadamo, a ako nekim slucajem i pozivimo preko starosne granice, to ce biti par godina, cast izuzecima. Gledam svoje roditelje i kako ih *ebu za penziju, ne zelim da i ja to docekam.

    - uglavnom se lecimo privatno, sve sto mogu idem kod privatnika, privatni pedijatar, pregledi. Kosta djavo ipo ali vredi. Pare i dalju idu u Srbiju, ne "iznosim" ih. Takodje, ne pravimo guzve u drzavnim institucijama, niti "trosimo" pare koje dajemo na drzavno zdravstvo.

    - Drzava nije ostecena za poreze. I dalje ih uzima preko PDV-a, akciza, poreza. Pa ni odeca za bebe nije bez PDV-a, a kamoli ostalo. Problem je sto je to MALO. Drzavi treba jos.

    - sto se tice stanova, tacno je, programeri kupuju sebi stanove u NS, i ko moze, priusti sebi novi stan. Jedan, ne celu zgradu. Drzava se i tu ugradi kroz suludi NKOSK.

    - dobar deo programera radi i freelance i fakturise zarade preko agencija. Jel i to problem drzavi?

    Niko nas nije terao da predjemo da agencije, to je nasa odluka. Ima svoje prednosti i svoje mane. Definitivno nije za nekoga ko ne zna dugorocno da planira.

    IT sektoru je odlicno islo dok se drzava nije umesala, a onda je majmun usao u tenak.
  • Goran NS

    28.03.2018 14:12
    @Lemi NS
    E pa nek ti je sa srećom mićo. To je lepa plata. A gde si radio pre nego što si prešao u Continental?
  • Goran NS

    28.03.2018 14:10
    @Deks
    Pitanje je, da li će Continental od dobijenih subvencija uzeti upravo te talentovane juniore koji su na birou (nebitno i da nisu na birou) ili će pak od tih para oteti zaposlene radnike u drugim firmama? Prvim načinom se smanjuje nezaposlenost i opravdanost subvencije bi imala (recimo) nekog smisla. Drugim načinom nezaposlenost se ne smanjuje, čini se šteta drugim firmama i uvodi se nelojalna konkurencija.
    Moje pitanje je, šta je izglednije u ovom slučaju?
  • @Lemi NS

    28.03.2018 14:01
    Ti nisi dobio vecu platu od Continentala vec si dobio istu platu + jos socijalnu pomoc od drzave. Ako ITjevci treba da dobijaju socijalnu pomoc, onda treba da zapalimo i njih i sebe i drzavu
  • E moj

    28.03.2018 13:43
    Sasa
    Gde je sada ljubav nasa :)
    Pa sta mislis sto nema Googl-a i Apple-a, jel bolje sto ih nema ili bi bilo bolje da ih ima?
    Ne zive ovde najpametniji inzenjeri na svetu, pa ce sad google i apple da se otimaju o njih.
    Ako drzava ne uleti s kintom nemaju racun da se zezaju.
    I bas lepu sliku saljemo velikim kompanijama.
    Dodjite u Srbiju da vas zeza lokalna mafija koja je jaca od drzave.
  • Ej

    28.03.2018 13:31
    Opet izvrcete cinjenice
    U Rumuniji je 19000 ukupno zaposlenih a od toga 4000 inzenjera. Sto dalje implicira da je zaposleno oko 15 000 ljudi bez VSS. Al nisu ni tamo krenuli od fabrike, nego od openspace-a i zaposljavanja inzenjera.
  • mmm

    28.03.2018 13:04
    Država često podržava firme koje: proizvode delove za automobile (Lear, Delphi), cele automobile (Fiat), firme koje prodaju automobile (kojekakvi tenderi za opremanje policije i slično) itd. Ako će Continental razvijati tehnološka rešenja (a u pitanju je top svetska firma), ne bi me čudilo da neko još uvek ima megalomanski san o Srbiji kao velikom izvođaču Mercedesovih autobusa, Fijatovih automobila i slično. Iz perspektive prosečnog militantnog nacionaliste, poznavaoci visokih tehnologija u oblasti motornih vozila su zgodan resurs za kompanije vojnog tipa (npr. Jugoimport) koje bi da prodaju tehnološki inovirane vojne transportere, avione, kamione, tenkove... ali im fale tehnološka znanja.
  • Saša

    28.03.2018 12:59
    Poenta je da je ovde bukvalno bačeno 9 miliona evra.. Što? Continental nema, pa da ih pomognemo!? Hoćmo li sutra da "pomognemo" sa po 15-20 miliona Google ili Apple ako budu hteli da dođu? Ako im trebaju programeri neka ih sami plate, a ne porezom koji ja plaćam.. Porez plaćam da ne bih čekao 6 meseci na specijalistički pregled kod doktora ili da kad odem da vadim krv, da mi ne urade polovičan nalaz, jer je tako "po pravilniku" ili čemu već..
  • AleVa

    28.03.2018 12:41
    Koliko zaposlenih ima ova novosadska firma i koliko zaradjuje, jer ako ima 10-50 zaposlenih, ne znam cemu primedba.
  • E stvarno

    28.03.2018 12:40
    sta reci
    Ja sam seljak veseljak a u srcu tugu skrivam.
    Oces da kazes da jedan seljak sedi u po bela dana i komentarise na 021.rs. A dan lep suncan.
    Koja je ovo propaganda pa to je jezivo.
    Al sredice vas Continental nista se ne brini.
  • /

    28.03.2018 12:27
    /
    subvencije za zaposljavanje je izmislio milosevic
  • Student

    28.03.2018 12:22
    Ovde ima više problema, nije samo problem subvencije. Rat između države i IT sektora se vodi zbog toga što se plate u IT sektoru u 90% slučajeva daju preko paušalnih firmi, gde država bude uskraćena za veliki novac. Sa druge strane, zaposleni iz IT sektora se pitaju za šta neko da im uzme porez na platu od 2-3 000 eura, kada treba da čekaju na preglede po pola godine, voze po rupama, itd. Država, ko god da je vodi, treba da vodi računa kako troši novac, pa će i njeni građani radije plaćati poreze. Za porez koji plaćamo želimo lekare, dovoljan broj sudija, dobre puteve, čiste ulice, parking mesta, kvalitetne i slobodne medije. Nisu nam dovoljni samo parovi i farme. Sada nas je već preko 10.000 u IT sektoru i u ovu zemlju unesemo više novca nego poljoprivreda. Stanovi koji se grade po Novom Sadu u preko 50% slučajeva kupuju ljudi iz IT sektora, tako pokrećemo još jednu granu privrede. Na kraju, subvencija je u svakom slučaju protivzakonita, zato što predstavlja direktno mešanje države na slobodno tržište jedne privredne grane.
  • pera

    28.03.2018 12:15
    ..
    Naravno da su kursadzije bez posla. Zato sto su bez znanja. Otvorite vi firmu, pa ih zaposlite.
  • Neko iz mase

    28.03.2018 12:15
    @Deks
    Lepo si ovo napisao, ali ako je vec problem zaposljavanje juniora, onda je i uslov da Continental zaposli 200 juniora i za godinu dana od njih napravi nesto. Ali to nece biti slucaj.

    Predstavnik ove firme je u pravu. Problem je sto je Continental klasicna outsourcing firma koja cak nece praviti ni dobit ovde, pa nece cak ni porez na dobit platiti. 5 najjacih firmi u Novom Sadu godisnje plati milion evra poreza na dobit. Poreze i doprinose necu ni da pominjem. Jasno je gde su te pare otisle.
    Davati subvenciju da bi Continental ukrao radnika srpskoj firmi, ima li to smisla?
    Zasto ista subvencija nije ponudjena svim firmama u Novom Sadu, neki ce zaposliti 1, neki 2, neki 10 ljudi. Za 19.000 EUR godisnje (koliko placaju oni za jednog), male firme ce rado zaposliti 2 juniora sa solidnim platama i 100% prijavom, sto je skoro 500 evra neto. Ma rado ce i dodati. Uposljavajuci juniore, ulazuci tih 19.000 u njihovu edukaciju, manje firme ce biti jos kompetentnije na trzistu, imace veci kapacitet, a time i promet sa inostranstvom i taj novac ce se drzavi vratiti vec posle godinu dana kroz poreze, doprinose i porez na dobit. A srpske firme ce biti jace i necemo zavisiti od tamo nekog Continentala. Prica da su zaposlili u Rumuniji 19.000 ljudi, pa cemu to, mi smo ionako trenutno na vrhuncu kapaciteta kadra sa oko 10.000 zaposlenih. Prodaju i sta je dobro i sta je lose.
  • Lemi NS

    28.03.2018 12:02
    Ovo je dragi moji čisto klasna stvar. Ne nasedajte na spinovanje poslodavaca!!!

    Meni kao radniku Continental savršeno odgovara. Drastično su povećali cenu rada elektroinženjera u NS. Pre dolaska Continentala je prosečna plata seniora u IT bila oko 1200 evra. Oni su momentalno dali 1600-1800 evra. Ovih Vučićevih 10000 je njima dovoljno da budu konkurentniji od ostalih za tačno 2 godine. Pod uslovom da se neki ministar nije omastio pa uzeo deo.

    Ovo ne odgovara jedino vlasnicima IT firmi u NS. Coninental im je pokupio gomilu ljudi koje su prethodno obučavali. Mogao je istini za volju i Continental da napravi svoju obuku ljudi, ali očigledno im se žuri.

    Sve u svemu, razmislite malo pre nego što donesete konačni sud!!!
  • Deks

    28.03.2018 11:56
    Iz ovoga mi ne vidimo šta je to konkretno što se vlasniku naše IT kompanije ne sviđa i koji su to zakoni prekršeni? Nije tačno da kod nas nema nezaposlenih programera jer ima mnogo talentovanih junior programera kojima se ne daje šansa da počnu karijeru u tom sektoru - konkursi za nova radna mesta kao programera su veoma retki i na jedno radno mesto prijavi se na desetine kandidata pa je i šansa za zaposlenje veoma mala. Svakako da država ne sme praviti razliku u davanju subvencija po tome da li je firma domaća ili strana i ako je to u ovom slučaju rađeno tada je ovo neregularno. Uopšteno u ovom slučaju čitalac ima utisak da postoji mnogo privatnih stvari oko ovoga i da se nekome daje medijski prostor za ostvarivanje svojih ličnih interesa.
  • ccc

    28.03.2018 11:55
    cccc
    "u istraživačkom centru se zapošljavaju uglavnom inženjeri, a ne programeri" e premijerka ccc ... to i ide sa vasim shvatanjem pojma "digitalizacije Srbije" ... ili se samo pravite glupi i bessramno lazete.
  • dr Petrovic

    28.03.2018 11:46
    :)))))
    Nasa "draga" vlada je mislila, da su svi pametni intelektualci ove drzave, napustili Srbiju :) i da mogu da rade i dalje "sta ' oce".

    E, pa NISU!

  • Milan

    28.03.2018 11:43
    Continental
    Zasto se zalio onom ko je dobio subvenciju? Zasto se nije zalio onom ko je dao subvenciju?
  • Staro

    28.03.2018 11:42
    Još uvek nisu adekvatno procesuirana ni lica odgovorna za davanje subvencija DMS-u, pa ni od ovoga ne možemo očekivati pozitivan ishod.
  • Seljak

    28.03.2018 11:21
    Ja sam seljak, sam sebe zaposljavam i dobijam subvenciju od drzave od 4000 po hektaru godisnje. Imam 4 hektara to je 16000 dinara gdisnje, a continental ce dobiti 19000 evra po radniku. Placam porez na imovinu drzavi u iznosu od 13000 dinara za zemlju i kucu, placam pdv na svu robu koju kupujem, registraciju kola i traktora..... Zivim bedno i ja i moja deca i nemam kome da se zalim jer predsednik - premijer kaze da se u Srbiji zivi dobro.
    Ako organizujete protest protiv ove odluke pridruzicu vam se, jedino zajednickim snagama mozemo doci do boljeg zivot.
  • Direktor

    28.03.2018 11:08
    Ko kome plaća članarinu?
    Prvo se obratila firma koja je članica ICT klastera a Direktor Vojvodina IKT Klaster poručuje da će se i oni obratiti.

    Ko tu čije interese predstavlja i ko kome plaća članarinu?
  • Joka

    28.03.2018 11:06
    Dobra ideja, podrška.
  • Nikola

    28.03.2018 11:06
    Nema nedostatka
    Nema nedostatka zaposlenih. Toliko ljudi je završilo IT kurseve po Srbiji međutim ne zapošljavaju ih pošto nemaju fakultetsko obrazovanje te oblasti. Te iste firme drže kurseve i debelo naplaćuju a posle ništa. Sve strane firme su i do sada dobijale subvencije za zapošljavanje tako da ovo nije ni prvi ni poslednji put.
  • PetarPP

    28.03.2018 10:49
    Što se moji ajtijevci bune tek kad je njih direktno dotaklo?!
    Subvencije strancima je izumeo Dinkić sada već davnih godina i tada je dokazano kao pogubno po domaću privredu.
    Sada se nadaju da će otkriti neku internu aferu iz koje je SNS dobio deo kolača, ali sve i da je tako neće nemci na svoje udariti.
    Samo bi pitao IT-jevce da li su glasali.
  • Vlada

    28.03.2018 10:49
    ---
    U nekoliko reči - premijerka i "njena" vlada iznosi NEISTINE u vezi sa Continentala Automotive d.o.o. i time gde će porez na dobit od da završi. Premijerka, LAŽE.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna